woensdag 23 oktober 2013

Liefste VN

Liefste VN,

Lang geleden heeft meneer pastoor van het dorpje S. Mijn oma es ferm in haar gat gebeten. bovendien heeft hij (of een van zijn trawanten, kwik er van afzijn) mijn oma haar ouders óók in hun gat gebeten.
Nu word ik daardoor telkens ik een kerk passeer verdrietig en boos om het onrecht dat onze familie in het recente verleden door deze organisatie werd aangedaan. Perslot  van rekening is dat nog maar zo een 80 jaar geleden en heb ik meer dan de helft van de hoofdrolspelers in deze nare zaak nooit gekent noch is er mij persoonlijk onrecht aangedaan maar u snapt wel dat dit echt niet kan. Ik heb de plaatselijke autoriteiten hiervan op de hoogte gebracht maar zij menen hiervoor niet bevoegd te zijn. Bovendien beweren ze dat ik het helemaal miszie en de pastor bezie als een veralgemening van de kerk, die op zich dan weer tot onze traditie blijkt te behoren. Nogthans voel ik dat ze mij viseren als ze de zaterdagavond en zondagmorgen de klokken luiden en er zijn zelfs mensen die al babbelend naar de mis trekken!

Dit kan niet, beste VN! U moet zich hiermee bemoeien ik kan mij nauwelijks inbeelden dat er dringender zaken in de wereld bestaan!

Ik heb al een plaatsje gereserveerd op de frontpagina van mijn dagelijkse krant waar u zich morgenvroeg onsterfelijk belachelijk kunt maken, zal ik ze alvast bellen om u gegronde doch belachelijke mening te noteren?

En ik kan erop rekenen hé, vanaf nu geen godsdienst meer?

Dank u wel lieve VN .



Mvg


Ikke


Ps oja naar het schijnt is er iets ergs aan de hand in Syrië maar DAT kan wachten hoor


Geen opmerkingen:

Een reactie posten