maandag 14 april 2014

daar gaat hij

7 jaar geleden.
April 2007.
1 van de eerste warmere dagen dat jaar.
 Hij nog geen 2 maand.
Warm ingeduffeld in een wollen trappelzak gemaakt door de oma toen deze nog maar gewoon mama was.
altijd dicht bij de mama.
zelfs als ze ging plassen pakte ze hem mee.

Vandaag.
April 2014.
Er zijn al vele warme dagen geweest.
Hij is al 7 (en net geen 2 maand).
Nonchalant in pull, moeder smeekt bijna van een jas aan te doen of tenminste mee.
altijd dicht bij mama.
En als ze gaat plassen vraagt ze soms toch wat privacy.

Een half uur geleden vertrok hij op weekend.
Stoer.
Al zei hij wel ik ga jou wel missen. En papa. En Merlijn, Tristan, Emmeke, en de rest.
Ik wens hem veel plezier.
Ik zwaai hem uit.
En ik wou dat ik nog een keer de kinderkoets tot aan de wc kon manoeuvreren. Uit schrik hem te lang uit het oog te verliezen.

Ik ga jou ook missen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten