zaterdag 15 juni 2013

wij zijn geen watjes

"Baas ni uis iekeuis" zingt de zoon-nummer-2
"ja de baas is in't ziekenhuis" zeg ik "wanneer ga je naar een ziekenhuis" vraag ik hem om hem toch voor te bereiden op het feit dat ik binnenkort een dagje pipedada ben.
"iekeuis" en een daarop volgende uitleg waar geen touw aan vast te knopen valt.
"ga je naar een ziekenhuis als je ziek bent dan" vraag ik
"ja" antwoord zoon-nummer-2
"ga je naar het ziekenhuis als je pijn hebt?" wil ik weten
"JAAAA"  roept zoon-nummer-2
"en als je een been hebt gebroken?" wil ik weten
"JAAAAAAHAAAAH" zoon-nummer-2 wordt alsmaar enthousiaster
"en als mama een baby krijgt" wil ik meesurfen op zijn enthousiasme

"NEUH!" zegt hij beslist
"neeeeeen???" en ik bedenk dat hij wel een aardje naar zijn oma heeft die ook vindt dat bevallen in een moederhuis gebeurt "en waar krijgen mama's dan een baby?" wil ik dan weten

"bij piet pijaat en de mummie"

"eum?" ik ben effe uit mijn lood geslagen "krijgen mama's baby's bij piet piraat  en bij de mummie's?"

"JAAAAAAAAAAAAAH!!" daar is het enthousiasme weer

kwistet bevallen nix dannachtmerries

Geen opmerkingen:

Een reactie posten