vrijdag 6 april 2018

BBB (Brugse bibliotheek bureaucratie)

"Oh, hier staat dat u vorige keer per vergissing een eigen boek hebt ingeleverd. Het staat bij de gereserveerde werken." Zegt vrouw1 en ze huppelt naar de plank gereserveerde werken.

"Oei" hoor ik.
Oei horen is nooit goed.
"Hier staat geen eigen werk tussen". Ze komt terug naar de balie. "Het staat er niet" zegt ze en ze staart naar haar scherm alsof het antwoord daar plots tevoorschijn gaat komen.

"Wa ist?" Zegt vrouw2
"Hier staat dat er een eigen boek is ingeleverd. Het staat bij de gereserveerde werken."
"Ja?"
"Dat staat er niet"
"Ha"
Waarop vrouw2 de boodschap woord voor woord zelf leest, naar het schap gereserveerde werken gaat kijkt, terugkomt en zegt
"Ja dat staat daar niet, wist die boodschap maar"

"Ziezo" zegt vrouw 1
En ze geeft mij mijn pas en ontleend boek.
"Eum en het boek dan?" Vraag ik
"Welk boek?"
"Dat ik per vergissing had ingeleverd, dat tussen de gereserveerde werken zou staan. Daar niet staat, dat is wel voldoende onderzocht, dat boek"

Beide staren mij wezenloos aan.
"Het staat er niet" protesteert een van de vrouwen nog.
"Maar wij wéten niet waar het is" doet haar collega een duit in het zakje.

"Welk boek was het eigenlijk?" Vraag ik
"Eum..."
Weer word er naar het scherm gestaard
"De boodschap is weg"

No kidding smartass

Geen opmerkingen:

Een reactie posten