woensdag 15 mei 2013

nota aan mezelf: kleine potjes hebben grote oren, en een nog veel grotere mond

Ik ben razend als ik met de zoon naar de turntraining vertrek.

De babysit van dienst komt, zonder enig excuus, 20 minuten telaat aangetrippeld. Nuja haar begrip van op tijd komen is: thuis vertrekken opt moment dak moet beginnen en haar verplaatsingskosten aanrekenen. Dat had ik moeten inzien toen ze mij maandag vroeg haar af te halen aan het station op het uur dat zij dacht dat ze bij ons thuis moest zijn maar omdat er blijkbaar een misverstand was omtrent het uur viel mij deze zeer vreemde denkwijze niet op.

het begrip "deuren sluiten achter u gat als er baby's rondlopen" was ook al te hoog gegrepen. "goed weer is buitenspelen" moet zij verstaan hebben als "zet ze maar voor tv en smartphoned er maar op los"

nu u begrijpt het plaatje kwas dus razende.

Heel de weg (en twas ondertussen file dus we deden er extra lang over) fulmineerde ik op de onbetrouwbaarheid van de babysit in kwestie.

we kwamen rijkelijk te laat toe in het blosocentrum waardoor ik nog wat harder vloekte op het mens dat thuis op mijn jongste spruiten zat te letten.
Ik smeekte in stilte de trainer vandaag op tijd te stoppen, telde mijn klutters samen tot het nodige bedrag. en racete op de grens van het toelaatbare naar huis er vast van overtuigd "het mens" geen extra uur te gunnen.

toegekomen spurtte ik, met zoon-nummer-1  op de hielen, het huis binnen. We hadden zelf de moeite niet genomen de autodeuren toe te doen zo gehaast was ik .

we stormen binnen ik klets haar geld in haar handen en terwijl ik het verzekeringsboekje van de bond invul hoor ik de zoon-nummer-1 geheel onbewust zeggen:

"mijn mama vindt da gij alleen aan u eigen denkt"


Woepsie...

2 opmerkingen:

  1. haha mijn broer en ik hadden ook zoiets voor onlangs: mijn broef vroeg of 'pipo' (de poetsman) kwam deze week. Tiemen hoort dat natuurlijk 'wie is dat pipo, is dat F?). Natuurlijk gisteren komt de F binnen, tiemen ahhhhh goeiemorgen pipo, mijn mama zegt dat gij ne pipo bent. oeps.

    BeantwoordenVerwijderen